onsdag 19 juni 2019

Tråkigheter ... info från rektor Åsa


Information med anledning av skadegörelsen på Åby i helgen

I helgen har 13 rutor krossats på förrådet bakom röda skolan och det har klottrats på Förskolan Ekbacken.

När jag fick beskedet om skadegörelsen i lördagskväll så ringde jag till polisen. De åkte ut och träffade då ett antal ungdomar som satt i vagnsförrådet vid Ekbacken. Det var elever i högstadie- och mellanstadieåldern. Efter samtal med polisen vet jag att de barnen inte varit delaktiga i skadegörelsen. Polisen informerade mig idag om att skadegörelsen hade skett på lördageftermiddagen. Polisen har namn på de inblandade och de kommer nu att gå vidare i sitt arbete.

Nu hoppas jag att vi slipper skadegörelse på Åby och med det önskar jag er alla en skön sommar.

Åsa Wenell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar